2308, 2018

Het is volstrekt logisch dat uw medewerkers niet luisteren

By | August 23rd, 2018|Categories: Cultuur|Tags: , , |0 Comments

U heeft een visietraject doorlopen en weet wat voor prioriteiten u voor uw organisatie stelt. Na het aannemen van een projectmanager, is er een helder plan geformuleerd voorzien van duidelijke KPI's en een visueel aantrekkelijk [...]

1308, 2018

Hoe creëer je als airliner een staking onder je eigen piloten?

By | August 13th, 2018|Categories: Cultuur|Tags: , , , , |0 Comments

Het aantal voorbeelden van airliners met naderende stakingen van piloten neemt toe. Niet vreemd, want veel burgers zijn afhankelijk van een vakantievlucht of zakenreis en daarmee is het een trending onderwerp via de media. We [...]

508, 2018

Waarom het bij de Amsterdamse brandweer niet beter zal gaan voorlopig

By | August 5th, 2018|Categories: Cultuur|0 Comments

Het NRC Handelsblad besteedt dit weekend uitgebreid aandacht aan de toestanden bij de Amsterdamse brandweer. De doodsbedreiging aan het adres van de commandant sprak al eerder tot de verbeelding. We zijn van een doodsbedreiging inmiddels in staat van [...]

1305, 2018

5 praktische signalen van betrokken medewerkers

By | May 13th, 2018|Categories: Cultuur, Gedrag|0 Comments

5 praktische signalen - Betrokken medewerkers verzetten meer werk, zijn minder vaak ziek, verlaten minder snel het bedrijf en tonen meer initiatief en ondernemerschap. Heel praktisch wordt het echter niet met dit soort voorbeelden. Hoe herken [...]

2204, 2018

Wat volgt er na de Masterclass Cultuur, Houding en Gedrag?

By | April 22nd, 2018|Categories: Cultuur, Gedrag|0 Comments

We hebben de Masterclass Cultuur, Houding en Gedrag inmiddels meer dan 25 maal gegeven. Deelnemers beoordelen de bijeenkomst met gemiddeld een 8,3 en tot op heden zouden alle deelnemers hem zonder uitzondering aanraden aan een [...]

1004, 2018

Met deze methode krijg je een zorgteam intrinsiek aan het leren en verbeteren

By | April 10th, 2018|Categories: Cultuur, Gedrag, Resultaten|0 Comments

Het is een veel gehoorde opgave binnen de zorgsector: hoe krijg je een team zover dat zij zelf wíllen leren en verbeteren met elkaar? Niet de 'Zo doen we het altijd al..' houding, maar de [...]