1004, 2018

Met deze methode krijg je een zorgteam intrinsiek aan het leren en verbeteren

By | April 10th, 2018|Categories: Cultuur, Gedrag, Resultaten|0 Comments

Het is een veel gehoorde opgave binnen de zorgsector: hoe krijg je een team zover dat zij zelf wíllen leren en verbeteren met elkaar? Niet de 'Zo doen we het altijd al..' houding, maar de [...]

2407, 2017

Valkuil bij gedragsverandering: onvoldoende duidelijkheid over het ‘wat’ en ‘hoe’.

By | July 24th, 2017|Categories: Resultaten|0 Comments

Het lezen van deze tekst kost u ongeveer 2 minuten. Zowel thuis als op het werk kent u die momenten wel. Iemand vraagt een opdracht uit te voeren en de opdrachtgever, manager, partner of klant, [...]

401, 2017

Heeft u door waar Millennials behoefte aan hebben? De top 5.

By | January 4th, 2017|Categories: Resultaten|0 Comments

Veel organisaties streven naar voldoende betrokkenheid, eigenaarschap en ondernemerschap van hun medewerkers. Of de aandacht voor de organisatie er in voldoende mate is, hangt af van de mate waarin de organisatie aandacht heeft voor medewerkers. [...]

1512, 2016

Werken in een sfeer van waardering levert organisatie veel op

By | December 15th, 2016|Categories: Resultaten|0 Comments

Decennialang zijn we binnen organisaties gewend geraakt om vooral grip te houden op het functioneren medewerkers. Uitlopers van die filosofie zijn zaken als ‘functioneringsgesprek’, ‘planning en control’, ‘sturing’ of ‘lijnverantwoordelijkheid’. We hebben ons daarbij onvoldoende [...]

109, 2016

Professionals verpleeghuizen verdrievoudigen inzet administratie na implementatie prestatiesysteem

By | September 1st, 2016|Categories: Resultaten|0 Comments

Onderzoek in de VS laat zien dat professionals binnen verpleeghuizen driemaal zo vaak aan hun administratieve verplichtingen voldoen met een prestatie systeem. Over een periode van twee jaar laten professionals consequent verbeterd gedrag zien bij [...]