509, 2016

Een goede tankbeurt: ‘prettige klantenservice’ of ‘voorkomen van ontploffing’?

By | September 5th, 2016|0 Comments

Veel organisaties worstelen met het realiseren van voldoende draagvlak onder medewerkers. Op het niveau van het leiderschap is de missie over het algemeen wel duidelijk, maar medewerkers hebben niet altijd oog voor alle doelstellingen van de [...]

209, 2016

Wat een goed team maakt. Onderzoek door Google.

By | September 2nd, 2016|0 Comments

Er is veel onderzoek gedaan naar wat een team een goed team maakt. Eenduidig werd het tot op heden echter niet. Resultaten varieerden van een ideale mix van extroverte versus introverte personen om een team [...]

2208, 2016

Het maakt niet zozeer uit wat je bedoelt, maar hoe de verstaander het beleeft

By | August 22nd, 2016|0 Comments

Een van de sterkste interventies die wij in de praktijk kunnen plegen, is het aangaan van de dialoog binnen de organisatie. Hebben we allemaal hetzelfde doel voor ogen en beleven we de organisatie op eenzelfde [...]

1808, 2016

Hoe verhoog je de intrinsieke motivatie bij een ander?

By | August 18th, 2016|0 Comments

Het is een veel gehoorde behoefte: hoe draag je als collega, vriend, partner of bijvoorbeeld ouder bij aan de intrinsieke motivatie van de ander? Hoe zorg je ervoor dat de ander inziet dat nieuw gedrag [...]

1308, 2016

8 kenmerken voor persoonlijk succes laten zien: vooral gedrag is bepalend

By | August 13th, 2016|0 Comments

De mening dat vooral intelligentie bijdraagt aan succesvol presteren, blijkt niet te kloppen. In onderstaande infographic lees je de 5 belangrijkste karaktereigenschappen en 8 meest voorname persoonskenmerken als het aankomt op succesvol presteren. Intelligentie blijkt [...]

1008, 2016

Het bieden van goede randvoorwaarden aan medewerkers? Minder belangrijk dan het lijkt!

By | August 10th, 2016|0 Comments

Veel veranderprocessen gaan gepaard met het bieden van passende randvoorwaarden voor verandering. Een inspirerende visie, een aansprekende folder, passende scholing, goede ICT faciliteiten, een strak protocol, een intervisie bijeenkomst of zelfs voorbeeldgedrag. We trekken graag [...]

708, 2016

Sociale innovatie: gedrag als onderscheidende waarde binnen organisaties

By | August 7th, 2016|0 Comments

Bij Expeditie Onderstroom geloven we sterk in de toegevoegde waarde van goede en effectieve samenwerking. Betrokken gedrag en een bevlogen cultuur zijn hierbij het doel. Aan het eind van de vorige eeuw is dit onderwerp [...]

208, 2016

Nieuwsgierigheid naar de individuele mening van teamleden leidt tot nieuwe inzichten

By | August 2nd, 2016|0 Comments

In hoeverre houden we rekening met de bestaande handelswijze van teams? Staan we onszelf nog toe om verdiepende vragen te stellen of individuen zich daadwerkelijk goed voelen bij de werkwijze en cultuur, of gaan we [...]