403, 2018

3 redenen waarom we de relatie tussen ziekteverzuim en werkplezier negeren

By | March 4th, 2018|Categories: Cultuur|0 Comments

We treffen met regelmaat organisaties die kampen met een hoog ziekteverzuim en op zoek zijn naar een oplossing. De soms tientallen (!) procenten aan verzuim kosten bedrijven veel geld, doordat bedrijfsresultaten achterblijven, er prijzige flexkrachten [...]

1308, 2017

Waar hebben je collega’s last van? (1) The Illusion of Explanatory Depth

By | August 13th, 2017|Categories: Gedrag|0 Comments

We verwachten veel van collega's en samenwerken is om die reden niet altijd eenvoudig. Op tijd op het werk verschijnen, voldoende collegialiteit tonen, pro-actief zijn, resultaatgericht werken, 'samenwerken', professioneel handelen; om een aantal onderwerpen te [...]

508, 2017

Straffen is zelden een passende consequentie.

By | August 5th, 2017|Categories: Gedrag|0 Comments

Straffen is zelden een passende consequentie In de voorgaande twee artikelen is besproken hoe gedrag toeneemt. Door waardering en dwang. In dit artikel gaan wij in op hoe gedrag afneemt. Het laten afnemen van gedrag [...]

3007, 2017

Dwang: het opleggen van een negatieve consequentie om gedrag in stand te houden.

By | July 30th, 2017|Categories: Gedrag|0 Comments

Consequenties; een begrip dat vaak wordt genoemd als het gaat om gedrag. Maar wat zijn consequenties en wat kan je daarmee bereiken? In het vorige artikel zijn wij ingegaan op positief belonen waardoor het gedrag [...]

2707, 2017

Positief gedrag belonen, financiele beloning werkt beperkt.

By | July 27th, 2017|Categories: Gedrag|0 Comments

Consequenties; een begrip dat vaak wordt genoemd als het gaat om gedrag. Maar wat zijn consequenties en wat kan je daarmee bereiken? En korte uitleg in twee artikelen. Leestijd: 3 minuten Deel 1: Positief belonen, [...]

2407, 2017

Valkuil bij gedragsverandering: onvoldoende duidelijkheid over het ‘wat’ en ‘hoe’.

By | July 24th, 2017|Categories: Resultaten|0 Comments

Het lezen van deze tekst kost u ongeveer 2 minuten. Zowel thuis als op het werk kent u die momenten wel. Iemand vraagt een opdracht uit te voeren en de opdrachtgever, manager, partner of klant, [...]