2707, 2017

Positief gedrag belonen, financiele beloning werkt beperkt.

By | July 27th, 2017|Categories: Gedragsverandering|0 Comments

Consequenties; een begrip dat vaak wordt genoemd als het gaat om gedrag. Maar wat zijn consequenties en wat kan je daarmee bereiken? En korte uitleg in twee artikelen. Leestijd: 3 minuten Deel 1: Positief belonen, [...]

2407, 2017

Valkuil bij gedragsverandering: onvoldoende duidelijkheid over het ‘wat’ en ‘hoe’.

By | July 24th, 2017|Categories: Gedragsverandering|0 Comments

Het lezen van deze tekst kost u ongeveer 2 minuten. Zowel thuis als op het werk kent u die momenten wel. Iemand vraagt een opdracht uit te voeren en de opdrachtgever, manager, partner of klant, [...]

1007, 2017

Wat hebben teams nodig om beter te presteren?

By | July 10th, 2017|Categories: Cultuurverandering|0 Comments

Het grootste deel van de praktijk binnen Expeditie Onderstroom gaat in op het beter laten presteren in teams. Los van de specifieke sector waar die activiteiten plaats vinden, valt er best wat te zeggen over [...]

1402, 2017

Nee, bevoegd en bekwaam willen blijven is helaas niet vanzelfsprekend

By | February 14th, 2017|Categories: Gedragsverandering|0 Comments

Een van de speerpunten van goede en veilige zorg, is dat de competenties van medewerkers passen bij de zorgvraag van clienten. Met een zwaardere zorgvraag en meer comorbiditeit (meerdere aandoeningen tegelijkertijd), wordt er steeds meer [...]

501, 2017

Hoe krijg je ouderen net zo actief als Erica Terpstra?

By | January 5th, 2017|Categories: Cultuurverandering, Gedragsverandering|0 Comments

Het komen tot een zinvolle dagbesteding voor ouderen in de langdurende zorg staat hoog op de agenda van de politiek. Een dag waarin je uitgedaagd wordt, leidt namelijk tot meer plezier in het leven en [...]

401, 2017

Heeft u door waar Millennials behoefte aan hebben? De top 5.

By | January 4th, 2017|Categories: Coaching|0 Comments

Veel organisaties streven naar voldoende betrokkenheid, eigenaarschap en ondernemerschap van hun medewerkers. Of de aandacht voor de organisatie er in voldoende mate is, hangt af van de mate waarin de organisatie aandacht heeft voor medewerkers. [...]